Marketing- branża o wielu twarzach

Marketing- branża o wielu twarzach

Praca w marketingu to pojęcie bardzo szerokie, a sama dziedzina podzielona jest na bardzo wiele części. To sprawia, że nie każdy “marketingowiec” odnajdzie się na stanowisku dotyczącym marketingu, dlatego podczas poszukiwania pracy, warto uważnie czytać ogłoszenia, ponieważ ich tytuły mogą być mylące. Marketing to ogół działań wspierających osiągnięcie przez firmę czy instytucję określonych celów sprzedażowych lub wizerunkowych. Do tych działań opartych na strategii wykorzystuje się różne narzędzia, a za ich obsługę odpowiadają konkretne jednostki, czyli pracownicy. Jednak charakter pracy specjalistów zajmujących się marketingiem zależy w dużej mierze od organizacji pracy w firmie, a obowiązki pracownika określane są w każdej instytucji indywidualnie. Jak wygląda to w praktyce?

Nie każdy specjalista ds. marketingu zajmuje sie tym samym

Nieścisłości względem stanowisk można zauważyć w ogłoszeniach o pracę dostępnych na różnych stronach internetowych. W dużej mierze specjaliści do spraw marketingu zajmują się koordynowaniem specjalistów z poszczególnych dziedzin-copywriterów, pozycjonerów, specjalistów od reklamy płatnej, grafików czy fotografów, kreowaniem strategii marketingowej firmy oraz współpracą z zewnętrznymi agencjami. Bardzo często zdarza sie jednak tak, że pod nazwą stanowiska “Specjalista do spraw marketingu” zobaczymy wymagania dotyczące wąskiego obszaru marketingu jak analityka, SEO, SEM, copywriting czy social media.

Warto jednak zaznaczyć, że każdy, kto podejmuje pracę w obszarze marketingu, powinien znać charakterystykę pojęcia i ogół działań, które są wykorzystywane w marketingu. Dobranie właściwych narzędzi do pracy musi opierać się na zasadach marketingu, a osobne jednostki współpracujące przy projektach powinny działać w trosce o pracodawcę lub klienta i dążyć do osiągnięcia tych samych celów, ale różnymi sposobami. Marketing to bardzo ciekawa i nieprzewidywalna praca, jednak bardzo satysfakcjonująca, gdy daje wymierne efekty.

Marketing- branża o wielu twarzach
Oceń ten post